O Cebreiro - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu O Cebreiro - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

O Cebreiro

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 April 2015 | Spanje, Cebreiro

a een lekker nachtje slapen fris opgestaan om te vertrekken naar
O Cebreiro. Hartstikke leuke albergue en mooie plek. Gisterenavond zo maar ineens met een Australische vrouw zitten praten die een erg bijzonder en dramatisch verhaal vertelde wat erg diepe indruk op mij maakte. Conclusie wat mij betreft : Tel je zegeningen alsjeblieft.
Details zal ik je wel persoonlijk vertellen. Deze etappe was dus niet zo lang maar is het laatste grote obstakel voor Santiago.
Goed ontbeten en pas om 9.15 uur op pad. Het begon langzaam op een geasfalteerde weg maar al snel naar een voor mij erg ongemakkelijk pad vol met stenen. Gelukkig om de 4 km een dorpje om even te bekomen. Rond 12.30 uur boven in een klein gehucht. O Cebreiro .Het ziet eruit als de top van de wereld en zo voelt het ook met al die wind. Mooi kerkje en daar heb ik ondanks religieuze gevoelens toch maar een kaarsje aangestoken. En dat deed me goed. Ben uiteindelijk hier maar gestopt omdat tijdens het rusten Lesly binnenstapte dat " het "was gelukt.
Zij kwam voor drie weken hier terug omdat ze vorig jaar juist hier geblesseerd moest stoppen. Waar heb ik dat meer gehoord.
Veel gelachen daarna en nu echt voor het laatste stukkie. Nog 157,5 km.
Eerst douchen , eten , slapen en wakker worden en weer verder.

  • 13 April 2015 - 18:08

    Hanny Gruben :

    Heb er weer van genoten Bedankt en blijf lekker genieten van alles
    Knuffel Hanny

  • 13 April 2015 - 18:12

    Wil Gabriels:

    Ik vind jou reactie erg bijzonder. Dank je daarvoor. En snel. Maar ik ken wrl Hanny's maar die heten anders van achteren. Leg erns uit ?!

  • 13 April 2015 - 19:25

    Jan,v.Dis:

    Hoi Willem, het gaat allemaal prima lees ik. Nog 14 dagen, denk ik ?
    en dan een klein feestje.
    Ik zoek nog een,,Hanny,,om te poetsen, heb je er misschien nog een voor mij?
    Groet JANNEMAN.

  • 16 April 2015 - 14:49

    Robbie Gabriels:

    Mooie foto's pa. Het onverharde pad ziet er zwaar uit. Goed om te horen dat het lekker gaat. Nog een paar dagen en dan zit de reis er weer op.

    Ga zo door!

    Groeten,
    Robbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cebreiro

Het laatste stuk

Nog 439 kilometer.

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

Santiago

20 April 2015

Santiago de Compostella

19 April 2015

Pedrouzo

18 April 2015

Arzua

17 April 2015

Palas de Rei
Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 61119

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: