Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Triacastela

Blijf op de hoogte en volg Wil

14 April 2015 | Spanje, Tríacastela

De keuze om gisteren in O Cebreito te blijven bleek vanmorgen de juiste.
Zoals zo vaak was het eerste stukje behoorlijk stijl omhoog het stadje uit met daarna een fikse afdaling van ruim 2 km.
Na 12 km op de Alto fo Poio stond de hoogtemeter op 1337 meter.Zeven meter hoger dan in O Cebreiro.
Het was niet goed en slim geweest omdat dit na de steile klim van gisteren erbij te doen. Nu was het wel even hard werken maar wel ok.
Daarna nog 9 kilometer daarbij dalend naar een hoogte van 665 metet. Dat is een flink gat.
Het dalen gaat mij goed af maar bij zo'n lange afdaling moet je wel geconcentreerd blijven want je ligt zo op je snuffer.
De goede lezer heeft gisteren gezien dat ik in Galicië ben aangekomen. Andere taal (soort Portugees en nu veel Brazilianen ), andere huizen en meer boerenbedrijven. Het stinkt ook in de gehuchten. Ook ander weer en om te beginnen morgen regen.
Wat de taal betreft hoor ik wel en zie ik ook verschillen maar van beide bak ik toch niks.
De verleiding is groot nu het wat vlakker wordt om het gaspedaal in te trappen maar ik hou me maar gewoon aan het routeschema. Wat vandaag betreft toch gewoon 21 km.Eerste concrete planning:
Zondag of maandag in Santiago.

  • 14 April 2015 - 22:19

    Mari:

    Heel hoed. Rustig aan dan breekt het lijntje niet.

  • 14 April 2015 - 22:22

    Ynez:

    Zo, dat schiet goed op. Zondag of maandag al in Santiago, kan het bijna niet geloven.
    Ben benieuwd naar je verhalen over je medereizigers. Jammer dat er regen op komst is, maar wellicht valt het mee. Kan zomaar zijn toch? In ieder geval zeker geen gaspedaal intrappen, waarom zou je?

    Groeten vanuit Cedar cottage, Ilmintgton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tríacastela

Het laatste stuk

Nog 439 kilometer.

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

Santiago

20 April 2015

Santiago de Compostella

19 April 2015

Pedrouzo

18 April 2015

Arzua

17 April 2015

Palas de Rei
Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 60825

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: