Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Triacastela

Blijf op de hoogte en volg Wil

14 April 2015 | Spanje, Tríacastela

De keuze om gisteren in O Cebreito te blijven bleek vanmorgen de juiste.
Zoals zo vaak was het eerste stukje behoorlijk stijl omhoog het stadje uit met daarna een fikse afdaling van ruim 2 km.
Na 12 km op de Alto fo Poio stond de hoogtemeter op 1337 meter.Zeven meter hoger dan in O Cebreiro.
Het was niet goed en slim geweest omdat dit na de steile klim van gisteren erbij te doen. Nu was het wel even hard werken maar wel ok.
Daarna nog 9 kilometer daarbij dalend naar een hoogte van 665 metet. Dat is een flink gat.
Het dalen gaat mij goed af maar bij zo'n lange afdaling moet je wel geconcentreerd blijven want je ligt zo op je snuffer.
De goede lezer heeft gisteren gezien dat ik in Galicië ben aangekomen. Andere taal (soort Portugees en nu veel Brazilianen ), andere huizen en meer boerenbedrijven. Het stinkt ook in de gehuchten. Ook ander weer en om te beginnen morgen regen.
Wat de taal betreft hoor ik wel en zie ik ook verschillen maar van beide bak ik toch niks.
De verleiding is groot nu het wat vlakker wordt om het gaspedaal in te trappen maar ik hou me maar gewoon aan het routeschema. Wat vandaag betreft toch gewoon 21 km.Eerste concrete planning:
Zondag of maandag in Santiago.

• 14 April 2015 - 22:19

Mari:

Heel hoed. Rustig aan dan breekt het lijntje niet.

• 14 April 2015 - 22:22

Ynez:

Zo, dat schiet goed op. Zondag of maandag al in Santiago, kan het bijna niet geloven.
    Ben benieuwd naar je verhalen over je medereizigers. Jammer dat er regen op komst is, maar wellicht valt het mee. Kan zomaar zijn toch? In ieder geval zeker geen gaspedaal intrappen, waarom zou je?

Groeten vanuit Cedar cottage, Ilmintgton