Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Leon

Blijf op de hoogte en volg Wil

05 April 2015 | Spanje, León

Vandaag vroeg weg voor Leon. De eerste kilometers leuk maar snel achter een industrieterrein door. Hier zat een flinke klim in maar dat ging zonder probleem.
Daarna had ik nog een hele tijd nodig om in Leon te komen. Bij eerste wifipunt gestopt en even met skype bij het paasontbijt thuis gezeten. En Lise verteld dat ik op vakantie ben. Gezellig.
Daarna liep ik recht op een van de twee albergues af. Oud Franciskanerklooster met 4 persoonskamer . Er was slechts een man aanwezig die mij in vloeiend Spaans vertelde dat zijn camino over was. Een tenditis. Hij was vanuit San Sebastiaan op de fiets naar Santiago.
Mijn Spaans was gelukkig beter dan zijn Engels, Frans, Duits of Nederlands.
Na wat kleine wasjes op pad naar de kathedraal maar ik hoorde de processie alweer. Het complete volk was uitgelopen en de stoet trok door de smalle straatjee. Op het eindpunt verzamelde zich de stoet en hij aankomst gaf elk gezelschap onder luid applaus hem nog eens van katoen. Het wiegen ging harder , al naar gelang de muziek luider werd.
Ik weet wel ongeveer de betejenis van zo'n processie maar het leek wel een wedstrijd. Wie heeft de mooiste, meest beweeglijke en hardste muziek.
Toch in de zon nog iets gegeten en gedronken. Nu even rusten ,wat eten en pitten en dan is Leon voor mij weer verleden tijd.

• 05 April 2015 - 20:34

Ynez:

Vind dat toch altijd weer heel bijzonder zo'n processie in een katholiek land. Zie je hier in de buurt niet veel meer. Bij ons stond vandaag In het teken van de Ronde van Vlaanderen. Mooie koers en op het einde spannend.
    Loop ze weer morgen!

• 06 April 2015 - 12:15

Sybe Waarts:

Zo Willem de paasboodschap heb je weer gezien (gehad) in Leon, leuk om dit allemaal weer te lezen.
    Wij gaan naar ons paasontbijt rondje joggen, Suzan en Marleen, Dorus en ik.
    Jij goeie wandeling daar in Spanje en tot je volgde verslag.