Brouillard - Reisverslag uit Vertolaye, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Brouillard - Reisverslag uit Vertolaye, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Brouillard

Blijf op de hoogte en volg Wil

27 April 2014 | Frankrijk, Vertolaye

Vanmorgen vroeg opgestaan ( 7.30 uur). Was niet zo'n probleem want ik lag er bijtijds in. Het zonnetje scheen fris m'n slaapkamertje in. Toch redelijk goed ontbeten, spulletjes opgeruimd en om 8.30 stond ik buiten in de regen. Maar toch maar en route. De eerste 4 km geen probleem want gewoon harde weg. Wel flink klimmen maar ook ik stond na één uur boven. Toch gemiddeld. Toen de GR3 zoeken net toen ik dacht deze moet ik hebben stopte een auto en even later kwamen de 2 wandelaars mijn kant op. En ja hoor het was de goede weg. Ofschoon het koud was en er redelijk geklommen moest worden stapte ik keurig in de geplande tijd de auberge in. Ik was er om 12.30 uur. Eerst een lekker bakkie koffie en toen een repas besteld en heerlijk gegeten. Als het weer een beetje opklaart doe ik nog een gite extra. Kan nog héndig!!

Zondag 20.00 uur
Nou dat heb ik geweten. Vlak voor ik vertrok heb ik de auberge de Garnier gebeld dat ik eraan kwam. Eigenlijk was hij gesloten maar omdat de volgende ook dicht was mocht ik toch komen. Waar ik GR3 moest verlaten kon hij me niet vertellen maar ik zou 4 huizen zien en het was het vierde.
Ik belde met de vaste lijn van de auberge du Béal. De tekens gaven aan nog 900 meter naar col de Pierre sur Haute. Naast de GR3 lag een militaire weg waar toch regelmatig auto's overkwamen. Een van deze auto's hield ik aan want ondertussen was het plotseling mistig met natte sneeuw geworden.
De man stopte en verdiepte zich in mijn vraag en schrok zich een hoedje. Mijn boekje sprak van 15 minuten vanaf de GR3 maar hij zei dat het nog minstens anderhalf uur lopen was zonder markering. Ondertussen belde ik de auberge en gaf de telefoon aan Serge. Hij bleek forestier te zijn een stukje verder en zei dat hij het zelf niet durfde zonder goede kaart en een echte gps. Kans op verdwalen te groot. Te gevaarlijk. Hij wilde me wel in de buurt in een hotelletje of zo afzetten. Ik vond dat natuurlijk goed. Aardige man. We spraken ondertussen over van alles en nog wat. Hij had kanker gehad en in zijn woonplaats maakte ze chemo.
Alléé volop gespreksstof. Toen alle hotels gesloten waren ivm de vakantie hier belde hij zijn vrouw en heb ik de beschikking gekregen over hun tuinhuis. Luxe kotje met alles erop aan zoals douche, wc, verwarming, tv en wifi op balkon, etc. In hun paardenwei hebben ze een pony en een ezel lopen. Nu ook nog een pelerin. Heb nog mooi voor het avondeten en vertrek morgenvroeg een alternatieve route bekeken die ook in mijn boekje staat. Heb eerst nog groepsfoto van het gezin gemaakt. Ben nu aan het opwarmen van m'n natte lijf en kleren. Heb natuurlijk de auberge netjes gebeld dat ik helaas niet kwam. Hij begreep het en bedankte voor het bellen.
Serge zat hierbij en zei dat ik deze zomer de 20 km die ik tekort kwam wel kon inhalen in het bedrijfspand van de zaak. Een "chabane". Wel in de zomer bij mooi weer. Hebben e-mailadressen uitgewisseld en we zien wel. Natuurlijk ook verteld dat het daar niet overgaat. Is een bijzonder verhaal en zie wel wat er nu gaat gebeuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 61085

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: