Lavoine - Reisverslag uit Lavoine, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Lavoine - Reisverslag uit Lavoine, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Lavoine

Blijf op de hoogte en volg Wil

24 April 2014 | Frankrijk, Lavoine

Vanmorgen vertrokken uit le Chiers.
Ik ging ervan uit dat het een mooie en korte tocht zou worden. Mooi was hij maar kort? Nee hoor. Allereerst moest ik flink omhoog naar de GR 3 en dat viel al niet mee. Verder kon ik hem ook al niet vinden en toen ik hem als nog vond was het al tegen half een. Hij gaf echter geen vertrouwensvolle informatie. Borden leken soms gedraaid en onvolledig. Toen ik op een steile afdaling ook nog op een geasfalteerde weg kwam begon ik onraad te ruiken. Gelukkig kwam ik een fransman tegen die zei dat ik verkeerd zat en dat ik het beste kon afdalen naar le nouvel moulin om vervolgens 7 km omhoog te lopen naar Lavoine. Nou dat was klimmen op z'n best. Vlak voor Lavoine kruiste ik weer de Gr 3. Ik dacht dat ik er was maar nee hoor. Eerst het dorp in en weer 2 km omhoog en niet zo'n beetje. In het dorp ook nog een km omhoog naar foyer van de ski au fond. In de auberge die dicht was werd ik toch ontvangen en de ski was dicht bij dus het was tijd voor een pilsje. Het repas en pdj kreeg ik mee en nu zit ik hier op de piste.Nog steeds alleen maar dat is geen probleem maar ik ben dit jaar de vijfde pelgrim. Gelukkig is hier betere info over het stuk naar Puy en Velay. Dus dat wordt studeren vanavond. Wel lekker zo'n eigen huis hier.
Dat ik bij mijn beklimmingen niet altijd gepaste woorden voor een pelgrim gebruikte mogen duidelijk zijn.
Verder werd ik er zelf ook helemaal ziek van:
Volhouden;
Nog even ;
Je bent er bijna;
't Kan nog veel erger!
Maar je snapt het al :
Na 2 pilsjes een lekkere douche en een goed repas met wat vin rouge en alle vuile kleren aan de lijn klaart het al op. Vroeg pitten want ook volgens de ski de fond: Demain 14 km (forte monteé).