Lavoine - Reisverslag uit Lavoine, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Lavoine - Reisverslag uit Lavoine, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Lavoine

Blijf op de hoogte en volg Wil

24 April 2014 | Frankrijk, Lavoine

Vanmorgen vertrokken uit le Chiers.
Ik ging ervan uit dat het een mooie en korte tocht zou worden. Mooi was hij maar kort? Nee hoor. Allereerst moest ik flink omhoog naar de GR 3 en dat viel al niet mee. Verder kon ik hem ook al niet vinden en toen ik hem als nog vond was het al tegen half een. Hij gaf echter geen vertrouwensvolle informatie. Borden leken soms gedraaid en onvolledig. Toen ik op een steile afdaling ook nog op een geasfalteerde weg kwam begon ik onraad te ruiken. Gelukkig kwam ik een fransman tegen die zei dat ik verkeerd zat en dat ik het beste kon afdalen naar le nouvel moulin om vervolgens 7 km omhoog te lopen naar Lavoine. Nou dat was klimmen op z'n best. Vlak voor Lavoine kruiste ik weer de Gr 3. Ik dacht dat ik er was maar nee hoor. Eerst het dorp in en weer 2 km omhoog en niet zo'n beetje. In het dorp ook nog een km omhoog naar foyer van de ski au fond. In de auberge die dicht was werd ik toch ontvangen en de ski was dicht bij dus het was tijd voor een pilsje. Het repas en pdj kreeg ik mee en nu zit ik hier op de piste.Nog steeds alleen maar dat is geen probleem maar ik ben dit jaar de vijfde pelgrim. Gelukkig is hier betere info over het stuk naar Puy en Velay. Dus dat wordt studeren vanavond. Wel lekker zo'n eigen huis hier.
Dat ik bij mijn beklimmingen niet altijd gepaste woorden voor een pelgrim gebruikte mogen duidelijk zijn.
Verder werd ik er zelf ook helemaal ziek van:
Volhouden;
Nog even ;
Je bent er bijna;
't Kan nog veel erger!
Maar je snapt het al :
Na 2 pilsjes een lekkere douche en een goed repas met wat vin rouge en alle vuile kleren aan de lijn klaart het al op. Vroeg pitten want ook volgens de ski de fond: Demain 14 km (forte monteé).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 61108

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: