Stand van zaken - Reisverslag uit Sainte-Radegonde, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Stand van zaken - Reisverslag uit Sainte-Radegonde, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Stand van zaken

Blijf op de hoogte en volg Wil

04 Mei 2013 | Frankrijk, Sainte-Radegonde

Even de achterban op de hoogte brengen hoe het nu ruim 2 weken na het bereiken van St Radegonde. Na de hartstikke leuke ontvangst door de zusjes van der Heijden heb ik ze op dinsdagmorgenvroeg uitgezwaaid. Ik ben toen onmiddelijk begonnen om de zolder leeg te maken.Op dinsdagavond had ik alle bedden ( 8 stuks) beneden in de voorkamer staan. Woensdagmorgen ben ik naar Da Silva geweest  om een afspraak te maken.Tot mijn grote verbazing kon dit pas op maandagmiddag 29 april. Echt Frans. Ik heb me onmiddelijk voorgenomen me er niet druk over te maken en het maar te nemen zoals het komt. Ik had nu in ieder geval tot de 29 april de tijd om alles in orde te maken. Ik heb  het zoldertje van de schuur schoongemaakt en ingericht als nieuw magazijn.De stelling van de zolder heb ook in de schuur geplaatst De linnenkast heb ik op de slaapkamer beneden erbij gezet.Als slot heb ik de betimmering verwijderd en opgeborgen.In de eerste zonnige dagen heb ik alles globaal gemaaid en m'n groentetuin klaar gemaakt. In deze dagen ben ik drie keer met het rugzakje op de fiets boodschappen gaan doen en heb zelfs 5 liter benzine gehaald.Vorige week begon een fikse regenperiode  en ben ik maar te voet in de stromende regen boodschappen met de grote rugzak. Kletsnat en weer een kleine 15 km lopen.De 100 km fietsen zitten er ook al op.Was wel weer even wennen.De conditie moet ik wel onder houden. Afgelopen maandag is Wilma hier gekomen voor de meivakantie. Wer als vanouds.Op de afspraak bij Da Silva bleek dat hij al het hout al gezaagd,gelijmd en voorgeboord heeft liggen en dat door de tussentijdse vakantie en aankomende vrije dagen zijn planning nu als volgt is. Als het weer het toelaat gaat hij 13 mei beginnen en kan in 2 weken het karwei geklaard hebben.Hij spreekt zelf over attaque le travail. Wilma en ik gaan nu bekijken wat ik nu precies ga doen. Misschien wel eerst naar huis en de status van grand pere uitproberen en dan het dak Zeker als het weer zo wisselvallig is als nu.Even afwachten deze week. Zal aankomede week nog wat actuele fotos plaatsen

  • 05 Mei 2013 - 10:03

    Oom Willie:

    Hoi
    Na een voorspoedige voetreis is dit wel een tegenvaller, dus in Frankrijk nemen ze hun afspraken ook niet zo precies. Maar ja nu heb je mooi de tijd om alles voor te bereiden en je moestuin in orde te maken. Het is maar goed dat je nu grote vakantie hebt en het dus niet op een dag aan komt.
    Hier hebben we goed weer misschien wel beter als bij jou.
    Op je laatste berichtje uit Saint-Radegonde heb ik wel gereageerd, maar er is toen blijkbaar iets fout gegaan want jij hebt niets ontvangen.
    Het gaat overal wel eens fout want dit bericht van jouw heb ik 2 keer ontvangen!
    Verder hier geen bijzonder nieuws en wensen we jou veel succes. met je werkzaam heden.
    Misschien is het volgende bericht wel dat je Opa bent geworden.
    Groetjes Betsie en Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sainte-Radegonde

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 61119

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: