Vandenesse - Reisverslag uit Vandenesse, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Vandenesse - Reisverslag uit Vandenesse, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Vandenesse

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 April 2013 | Frankrijk, Vandenesse

Vandaag zat alles mee. Ja ook die dagen bestaan voor een wandelaar. Na een trage start met ontbijten en wat wifi contact in de supermarkt heb ik na het ontbijt nog een laatste poging gedaan om een van mij voorlopig laatste tocht in te korten. Een slaapplaats in Cercy la Tour die ik al ingepland had zou betekenen dat ik vandaag minstens 10 km uit de koers zou lopen. Via internet had ik nog twee optie om beter in de koers te blijven. Beide zaten vol maar tipte een gite in Vandenesse. En ja hoor daar kon het wel. Voordelen waren beter in de koers en vandaag aanmerkelijk korter. Na bestudering van het routeschema zag ik ook nog een aanmerkelijke afsnij manoevre. Dat is altijd link want dan moest ik even van het kanaal af en kan het behoorlijk gaan klimmen. Klimmen was inderdaad aan de orde maar viel mee. Winst ruim een uur lopen. Al bij al nog geen 20 km (wat weinig nietwaar watjesachtig :) en morgen heel de dag om het zware parcours naar Luzy te doen. Rond de 30 km met veel heuvels. Voor de eerste keer in een gite van Nederlanders. Bijzonder aardig en bijzonder gastvrij. Ofschoon zij al 12 jaar vast hier wonen paste onze verhalen een op een op elkaar. Wat is nou zo'n apertief bij Fransen. Zelfs de vrouw des huizes wilde vooral 's winters hier weg. Wonen wel in een prachtig huis Maison nlsnche kijk maar op internet met in hun achtertuin nog en echt kasteeltje dat nog bewoond wordt door de graaf en naast een kerktoren waarvan de klok vanmiddag uitbundig luidde. Waarschijnlijk omdat ik hier te gast ben. Ook hun kennis van het traject voor morgen ingezet om een goede keuze te maken. In de tocht van vandaag nog eens goed bewonderd hoe die Franse ingenieurs dat hele systeem van waterbeheersing onder de knie hebben. Ook met een beetje weemoed het kanaal achter me gelaten. Daardoor heb ik toch in een dag of drie een kleine 80 km kunnen afleggen. Wordt vroeg pitten om morgen heel de dag te genieten van een van de mooiste dagen van de afgelopen tijd. En mogelijk ook van de voor mij zwaarste dagen. Ben benieuwd hoe ik er morgen rond deze tijd bij zit!!