Arcy sur Cure - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Arcy sur Cure - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Arcy sur Cure

Blijf op de hoogte en volg Wil

09 April 2013 | Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Vanmorgen toen ik opstond regende het pijpenstelen. Ik heb mezelf maar geen tijd gegeven wat dat nu betekent.Op de kaart gekeken en snel vastgesteld dat ik minimaal in Cravant wilde komen want dan is Vezelay morgen haalbaar.Poncho aan verstand op nul.Kaartschema goed in het hoofd en starten.Gelukkig de goede weg snel gevonden en het leek erop dat het droger werd.Toch de poncho maar aangehouden want dat is de goden verzoeken.Zelfs even volop zon. Toen ik in Cravant m'n slaapplek proberen te regelen mislukte dat..Uiteindelijk na wat gegeten te hebben de knoop doorgehakt.Hottelletje op 22 km van Vezekay.Ondertussen regende het volle bak.Zelfs hagelstenen.Het was gelukkig niet koud zeker onder het plastic van de poncho. Lopen ging prima.Stijgen langzaam (zwaar) en dalen ook ( spekglad) Rond 16.45 was ik dacht ik ter plekje maar toen ik het hotel vroeg aan de chauffeur van de schoolbus vroeg begon ik het ergste te vrezen want het ene stuk vsn het dorp ligt aan de andere kant van de Cure.Ik dacht Oh je Er is hier geen brug.Masr hij twijfelde niet zo lang pakte me bij m'n mouw en trok me naar binnen en zei dat ik moest gasn zitten met die rugzak op m'n rug.Wat een chauffeur met zo'n grote bus door al die kleine straatjes.Na 10 minuten zette hij me keurig af. Ik gaf hen € 5.00 euro om  een glas bier te drinken op mijn gezondheid maar dat wilde hij niet want hij dronk niet.Toen de ultieme truc.Koop dan maar een chocolat (kwatta) voor je vrouw.Toen accepteerde hij het geld en zei :Oh chocolat? Lachend en zwaaiend reed hij weg.In het hotel Heerlijk. lekker warm,goede douche,lekker pilsje,wifi en een schoon bedje Vanavond nog het een en ander uitzoeken en dan gaan we hopelijk de twee laatste dagen regen in. Maar dat zal de pret niet drukken.

  • 09 April 2013 - 19:29

    Oom Willie:

    Hoi Wil, ik kan je bijna niet bijhouden met mailtjes beantwoorden, je gaat als een speer.
    Het is daar ook slecht weer merk ik wel. Ben je over 2 dagen al op je bestemming ?
    Goede reis en tot ziens.
    B.&W. Drunen

  • 09 April 2013 - 23:23

    Caminofrans Of Caminowandelaar:

    Hoi Willem,

    Ik ben een jaar geleden van Saint Jean Pied de Port naar Santiago en daarna via Muxia en Finisterra weer terug naar Santiago gelopen.
    Op: caminofrans.waarbenjij.nu kun je mijn voorbereidingen en mijn tocht terug vinden. Misschien heb je er wat aan. Via mijn profiel naar Camino 2012 Frans . Mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd mailen. Ik ben een zeer ervaren pelgrim, ik loop ieder jaar tenminste 4000 km!
    Ben inmiddels begonnen aan de voorbereidingen voor mijn tweede camino de Camino Portugues, vanaf Porto. Ditmaal een korte tocht door ik vorig jaar veel last van blaren had!
    Heel veel plezier met je heel goede tocht .
    Buen Camino Frans Schepers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 61105

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: