Pimbo - Reisverslag uit Pimbo, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Pimbo - Reisverslag uit Pimbo, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Pimbo

Blijf op de hoogte en volg Wil

29 Mei 2014 | Frankrijk, Pimbo

bloesem zien opeten.
En daarna met 4 km achterstand op weg naar Pimbo.
Ik had alleen telefoonnummer maar vertrouwde erop dat ik de gite in dat kleine dorp wel zou vinden.
Lopen -weer samen met Richard- ging weer voorspoedig.
7 km voor het einde zagen we July en Xania in een gite buiten aan de koffie zitten. Even een pauze met wat kletsen en natuurlijk lekker koffie. Toch wel leuk.
Na een uurtje verder naar Pimbo. Twee uur later in Pimbo en bij een willekeurig huis vragen of ze het telefoonnummernummer kende. Was toevallig een heel stuk terug in een tweede variant de Gr.65. Maar gelukkig wist de vrouw ook dat een zoon schuin tegenover woonde.
Snel daar naar toe en hij bracht ons netjes dat stukje (een viertal km) terug met de auto.
Geluk is echt voor de domme.
Na een uurtje kwam wel een heel bijzondere pelgrim aanschuifelen. We hadden hem al een keer ingehaald. Nou dan loop je wel heel erg langzaam. Hij sprak onverstaanbaar Duits .Waarschijnlijk denk ik door iets zoals een tia. Had niets gereseveerd en de gite was vol. Ja je hoeft geen toelatingsexamen te doen voor de camino. Eigenlijk onverantwoord.
Heb gevraagd of er toch een plaatsje te maken was en ja hoor dat lukte. Toen hij zijn schoenen uittrok had hij een blaar op zijn hak met een doorsnede van 10 cm.
Heb de blaar toen drooggeprikt en volgespoten met een soort jodium.
Hij wilde morgen weer 40 km lopen. Ondertussen goot hij 5 flesjes kantebrau in een vloek en zucht naar binnen.Ben benieuwd of hij morgen überhaupt nog uit bed kan ,laat staan kan lopen. En vera.
Het is hier wel letterlijk en figuurlijk een enorm gat.
Geen wifi en heel weinig of geen bereik.
Wel weer echt goed gegeten.
Het is hier het land van de stierengevechten dus er zitten wat fotos bij van lokale arena's.
Verder merk je dat de mensen er helemaal bezeten van zijn.
Morgen gite een 25 km verder.
Lekker vroeg op en hopelijk wifi en bereik.
Zitten nu wel 7 km voor een grote stad dus misschien daar even op internet.(tijdens de koffie )
Weer een dag vol bijzondere ontmoeting.
Wordt steeds leuker en leuker.

• 30 Mei 2014 - 21:59

Leen Van Der Linden:

Echt een mooi stukje om te lezen.
    Heb er echt om moeten lachen.
    Succes met jou camino, het gaat je goed !
    Groeten Leen

• 30 Mei 2014 - 23:28

Wil Gabriels:

Hoi Leen
    Goed om je horen. Bedankt

• 02 Juni 2014 - 22:23

Ynez:

Goed om te lezen dat het steeds leuker wordt!

Tags: 5