Pomps - Reisverslag uit Pomps, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Pomps - Reisverslag uit Pomps, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Pomps

Blijf op de hoogte en volg Wil

30 Mei 2014 | Frankrijk, Pomps

De wekker meldde zich vanmorgen om half zes. Om half zeven ontbijt.
Tot mijn grote verrassing zat Ewald al aan tafel met z'n slippertjes aan. Hij dacht dat hij gewoon kon lopen en wilde onder geen beding een arts raadplegen wat te doen. Hij at snel en toen wij terug in de gite waren vertrok hij.
Uiteindelijk was hij in de gite waar opgehaald werden. Wij hadden wel wat vertraging ondat Richard zat te wachten op mij terwijl ik al lang binnen was.Hij had alleen op z'n andere voet eennjoekel van een blaar. Weer goed gewandeld 28 km.
Het is wel een achtergebleven gebied qua telecom want wifi en bereik van de telefoon zijn heel slecht.
We zitten nu un het departement van St .Jean.
Dus ik ben er bijna. Jojo (Cor ) heeft voor de twee aankomende dagen de slaapplaatsen geregeld. Morgen 21 km . De dag erop en dan nog twee of drie korte etappes tot aan St .Jean. Nog even volhouden tot ik over de Pyreneen ga.
Vandaag de hele dag mooi weer met af en toe een bui. Landschap blijft veranderen maar blijft heel mooi. En dan met al die oude gebouwen lijkt het echt een museum
Ik raak ook een beetje gewend om snel te wisselen tussen Frans , Engels en Duits.
Overal waar ik kom wordt ik ingeschakeld als supertolk Ik vind dat toch wel knap van mezelf. Toch is het contact met de Fransen veruit het leukst.
In " onze " groep zitten dus wel een stuk tien Fransen en dat is heel leuk.
Het parcours wordt langzaam weer wat zwaarder want de bultjes worden weer wat steiler en langer. Maar ik kom gewoon boven alleen iets later en zie ze later wel weer ergens.

• 30 Mei 2014 - 22:12

Ineke:

Eindelijk komt de waarheid dus boven:
    naast een wiskundeknobbel, ook nog een talenwonder!!!
    Ik wist het wel,..
    Goed bezig, Wil, ga zo door!