Il y a deux pelerins . - Reisverslag uit Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Il y a deux pelerins . - Reisverslag uit Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Il y a deux pelerins .

Blijf op de hoogte en volg Wil

03 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Privat-d'Allier

Vertrek met z'n tweeën vanuit le Puy was bijzonder. Een levendige stad op zaterdagmorgen met veel activiteiten op de groentemarkt was het decor voor onze eerste Camino etappe. Het begin was indrukwekkend door een steile klim om uit de stad te komen. Mooi open landschap met goede paden om te wandelen. Vrij snel kwamen we een Fransman tegen die ons vertelde dat er in de aankomende route ook een variant was om de oude route te lopen. Die kwam langs Bains. Zou mooi de helft zijn van de eerste etappe. Mooi voor Wilma's begin. We waren er zo maar Wilma wilde verder. Niet in zo'n koude chambre d'hotes. Ik kom er wel maar rustig. Ik keek m'n ogen uit. Dalend voorzichtig een sneller klimmend dan ik. Het parcours was vreselijk mooi. En langzaam werd de pelgrim uit le Puy die vooral de etalages bekeek de pelgrim die doorbeet tot we het geboekte hotel zouden bereiken. Er was geen zon de wind was ijzig koud. De bijzondere conditie die mijn medepelgrim dankte aan het hoela-hoepen raakte aan zijn eind. Het woord opgeven bestaat niet en ondanks een lange, gladde en vervelende afdaling waren we om 16.30 uur bij het hotel. Voor mij enkele koude Carlsbergers en Wilma ligt nu in een warm bad. Straks wat eten en nu een plan voor morgen. Het weer misschien wat beter en het programma aangepast. Ik weet wat de fysieke schade is morgen maar voor vandaag: chapeau, chapeau en nog eens chapeau.
En ik moest er ook bijzetten dat de afstand maar liefst 25 km was. Foto's zijn ook heel mooi.

  • 03 Mei 2014 - 23:15

    Schoondochter:

    Wauw, wat een verhaal weer super!
    Jullie komen er wel. Rust en geniet nu lekker van de
    luxe in het hotel! En morgen er weer tegenaan.
    Succes en sterkte alvast.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 60820

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: