Sezanne - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Sezanne - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Sezanne

Blijf op de hoogte en volg Wil

02 April 2013 | Frankrijk, Sézanne

Vandaag was het de dag van de waarheid. Om de afstand te overbruggen moet ik iets meer dan me lief was. De te lopen afstand volgens de route was 33 km maar dat is zonder verkeerd lopen.Voor zover ik het kan inschatten is het niet echt heel steil.Volgens de routeplanner was het  25 km.Dus ik had wat mogelijkheden om te in tekorten Na goed geslapen te hebben ben ik iets na 9.00 uur aangewandelf.Het grote voordeel vandaag was dat de start van ongeveer 5 km een revhte lijn was.Als je de goeie te pakken had kon hrt niet echt misgaan.Na het rechte stuk nog 6 km oude spoorlijn. Was ook goed te doen.De rest vsn de dag links en rechts op maximaal 500 m van de grote weg.Bijna niet hoeven te zoeken.Had in Sezanne 32 km op de teller. En je hebt dagen met goeie benen en dagen mrt slechte.Nou vandaag waren ze goed. Wat ook wel bevordelijk was is dat voor de eerste keer het zonnetje lekker scheen. Wind was wel koud maar dat loopt stukken beter. Bij het zoeken vsn mijn slaapplek bleek dat ik vannacht bij de zusters slaap Ik weet nog niet wat voor zusters maar daar kom ik nog wel achter. Ik mag zelfs gewoon meeeten.Nou dat wordt vast een feest. Misschien daarna nog even het leuke stadje in en dan weer op naar morgen. Heb ondertussen afgesproken dat ik morgen slaap bij de broerders Marianisten in Mery sur Seine en dan ben ik nog 28 km van Troyes.Beetje veel maar morgen een kilometer of tien langs een kanaal en dat is wel te doen Even nog de laatste nieuwtjes.Het is een maison de retraite.In de eetzaal zitten een 40 oude dames en twee heren.Ik en nog een monsieur.Nou dat is net sls bij ons.Soep smaakt lekker maar niemand weet iets meer dan gemaakt van legumes. Daarna een soort quiche met kaas en gewone salade.Goed voor een wandelaar, nietwaar. Moeder overste ( dat denk ik tenminste) kwam vragen of ik nog een  bijzondere quiche wilde met linzen.Dat mag je toch niet afslaan.Nou dat was me een maaltijd om wel 50 km  per dag te kunnen lopen.Linzen met spekjes en andere groenten en twee grote duitse braadworsten.En als slot een lekker bakje fromage blanc. Hierna even niets meer te melden.

  • 02 April 2013 - 22:58

    Linda:

    Leuk verslag, Volgens mij heeft het eten goed gesmaakt en de zusters waren gul met het opscheppen.
    We waren gisteren in lyon geweest en daar was het weer zonnig. we hadden bij mac donald een hapje gegeten en gedronken en op dat moment aan jou gedacht. aangezien mac donald in jouw verslagen vaak voorkomt. nou welterrusten en morgen gezond weer op.

    groetjes van joseph en linda

  • 02 April 2013 - 22:59

    Ineke:

    Dat klinkt goed! Na zo'n maaltijd kun je vannacht vast nog lekkerder slapen!
    Het zonnetje had vandaag dus toch goed naar me geluisterd.
    Wel heel knap dat je geen extra verwendag bij de zusters ingelast hebt!

  • 02 April 2013 - 23:41

    Hans Luijk:

    Ha Wil,

    Prachtige verslagen, ik lees ze elke dag.
    Zijn die jongelui nog in de buurt, of zijn ze afgehaakt;de watjes!

    Groeten Hans

  • 03 April 2013 - 09:13

    Jan5:

    dag Willem
    het schiet goed op. cultuurtip: in Troyes staat het mooist houtskelet-gebouw ik ken. het was in de middeleeuwen een bibliotheek. hartje stad.
    groeten
    jan5

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 61119

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: