Oignies - Reisverslag uit Oignies-en-Thiérache, België van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Oignies - Reisverslag uit Oignies-en-Thiérache, België van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Oignies

Blijf op de hoogte en volg Wil

23 Maart 2013 | België, Oignies-en-Thiérache

Oignies-en-Thiérache was vandaag de bestemming.Na de leuke en gezellige mensen van de groep alpha heb ik een compleet leeg lokaal geslapen op een matrasje.Samen met de jongen uit Postel.Hij wilde graag met twee anderen meelopen en dat kwam mij goed uit want ik vind alleen lopen wel het leukste. Na afscheid genomen te hebben vertrokken zij iets voor mij.Ik heb in de lokale carrefour nog lekker twee broodjes gescoord en met de complete uitrusting (angstaanjagende ponch) ging ik ook op stap.Gelijk weer gesodemieter met m.n telefoon.Uiteindelijk weer verholpen maar ondertussen wel verkeerd gelopen.Na ruim 20 minuten kreeg ik het in de gaten en heb ik het gevrragd.Voor degene die wiilen weten hoe ik verkeerd luep het volgende.De Maas maakt net onder Givet een lus met in de lus een doodlopend stuk land.Nou daar was ik mooi ingelopen.Tot bijna de kerncentrale due daar staat.Kostte me gewoon een uur.Maar daarom niet getreurd gewoon verder.Ik las dat ik wat in kon halen door af te snijden.Heb alles bij elkaar wel tien keer de weg gevraagd.Hier is 't al hetzelfde als in Radegonde Qua horeca us er bijna niets en wat er is is gesloten.Op een gegeven moment maar lekker broidje kebab gegeten met echte Marokkaanse koffie. In een stuk geadviseerde weg moest ik ook nog een uurtje klimmen maar dat ging gied.Langzaam krakend maar ik kon het wel.Echter op  3 km voor slaapplek zag ik kroeg gecombineerd met een epicerie.Dus daar binnen voor koud glas bier.Poncho was al lang uit maar het werd toch al koud maar door de klimmetjes was ik drijfnat. Verder gevraagd aan het vrouwtje of ik fotos mocht maken en dat vond ze gied en haar verteld over Radegonde en fotos laten zien.Toen ik vertelde dat ikin mei even naar huis ging omdat ik opa xou worden bleek dat mijn mede cafe bezoeker in het zekfde schuitje zat.Dus dat was nogg een pilsje.Traject snel en goed uutgelopen maar wat minder wss dat ik in het dirpje doir 4 verschilkende mensen allerlei kanten werd opgestuurd.Na een telefoontje toch gevonden Mooi chaletje met alles erop en eraan.Zelfs spulken om te koken.Hoef alleen te betalen wat ik gebruik.Sympa. Lekker douche, ouderwetse gashaard en groot bed.Ook weer even alkes gewassen.Dat word snurken. En morgen18 km.En dan ben ik weer in Frankrijk en ga dan in enkele dagen naar Reims Als het zo blijft gaan ga ik dat op m'n sloffen doen Heb hier geen wifi. Denk morgen wel (hoop ik)Data en beltegoed is op maar weer snel nieuw.En internet loopt niet eens hier.

  • 24 Maart 2013 - 15:23

    Theo Verhoeven:

    Hee grote. Hij gaat goed hè. Ga er maar aanstaan. Knap wat je doet. Ik doe 't je niet na. Veel succes en sie joe soen! Groetjes van iedereen uit Oss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 60846

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: