Naar la fontaine blue - Reisverslag uit Éghezée, België van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Naar la fontaine blue - Reisverslag uit Éghezée, België van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Naar la fontaine blue

Blijf op de hoogte en volg Wil

19 Maart 2013 | België, Éghezée

Gruwelijk geslapen, flink ontbeten en een goeie knapzak voor de dag gemaakt.Maar ook volop regen.Maar met de poncho in de aanslag want het was gestopt met regenen vol goede moed op stap.Het zou een stevige tocht worden.Het kostte weer de nodige moeite om goed de stad uit te komen maar ik was na een half uur op weg naar Hoegaarde.Eigenlijk pas rond 12.00 uur aan de koffie. Toen kwam Walonië dichterbij en eigenlijk binnen een kilometer was het gebeurd. De tweede hands fiets was te koop en 500 meter verder was de aanhanger à vendre.Verbijsterend. Het weer bleef gewoon goed en zelfs de zon scheen Voor Jodoigne al een alternatueve route gelopen dus iets korter was maar wel veel steiler.Om 1400 uur wat gegeten en besloten om de routeplanner maar eens uit te testen. Tevens de solar aangekoppeld en ik was 4 uur later-mooi op tijd- ter plekke met jazeker Willem met een volle accu.Subliem.De route was werkelijk magnifiek maar ook zwaar.Vandaag was de route goed voor 33 km.Jullie snappen het al moe en voldaan.Nu morgen een korte route naar Namur.Kan ik mooi m'n slechte frans testen bij de Belgen.

• 20 Maart 2013 - 10:30

Oom Willie:

Wil ik vind dat je het goed doet. Ook daar is het slecht weerblijkt wel, nou hier sneeuwt het op het ogenblik.
    Jij deinst niet terug voor het weer, je loopt gewoon door.
    Je bent op plaatsen geweest waar ik nog nooit van heb gehoord,en dat wordt nog erger denk.
    Geluukig dat je zonnepanelen bij je hebt dan kun je de accu op peil houden,ook met weinig zon.
    Wil heel veel succes!!!! Ik kijk met belangsteeling uit naar jouw berichten.

wilvani