Fuente de Cantos - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Fuente de Cantos - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Fuente de Cantos

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 September 2016 | Spanje, Fuente de Cantos

El Real de la Jara - Monesterio -Fuente de Cantos.-

We zijn aangekomen in Extremadura. Langzamerhand ontstaat er een vertrouwd ritme en lopen we de etappes problemloos uit.

In het dorp van vertrek was er al in de vroege ochtend koffie met een broodje. Heerlijk. De route liep door erg mooi landschap. Ze noemen dat hier dehasa. Boerenbedrijfjes met veel olijven en kurkeiken en met muurtjes omringd. Veel schapen koeien en varkens onder die bomen.
Ik ontdekte al na een kilometer of drie dat ik mijn hoedje in het cafe had laten liggen maar vlak voor de middagstop in een klein cafeetje haalde Tony ons in met een surprise.
Hij had van de kroegeigenaar m´n hoedje meegekregen voor die grote hollander. Echt Surprise.
Onderweg nog wat Nederlanders ontmoet.
In Monestario beland in prima albergue en toevallig met Tony ,de 2 Nederlanders en nog een Italiaan in een restaurant beland. Heerlijke en erg gezellig was dat.
Tony vertelde dat hij de Italiaan ontmoet op de route maar de italiaan liep terug zoals zovelen doen . Naar Santiago en weer terug . Maar deze Italiaan durfde niet de wei in met al die varkens en ging terug. Maar met behulp van Tony bleek al snel datr varkens banger waren voor de Italiaan dan andersom.
Vandaag vervolg van hetzelfde prachtig landschap maar vanaf 12.00 urr stromende regen en alles helemaal nat.
Nu na de minder uitbundige maaltijd dan gisteren is alles weer droog en gaan we op naar Zafra.

• 14 September 2016 - 10:15

Annij Van Zuylen:

wat heerlijk om je ervaringen te lezen, kan ik een beetje meegenieten!!!

• 14 September 2016 - 11:27

Ynez:

Mooi dat jullie nu een fijn wandelritme hebben. En al die loslopende varkens lijkt me wel gezellig! Ga zo door!

• 14 September 2016 - 11:57

Peter Van Den Heijkant:

Mooi verhaal. En goed gedaan van Tony.

groet
    Peer

• 14 September 2016 - 12:05

Sybe Waarts:

Hoi Willem en Teun, leuk weer om jullie verslagen te lezen.
    Hier in Waspik gaat de Marga, vrouw van Kees van Gorp vanuit Spaanse grens lopen naar SC.
    Ga jullie goed en hopelijk niet te veel regen!
    Groet, Sybe