Mooi door de midden - Reisverslag uit Laburgade, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Mooi door de midden - Reisverslag uit Laburgade, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Mooi door de midden

Blijf op de hoogte en volg Wil

17 Mei 2014 | Frankrijk, Laburgade

's Avonds was al snel duidelijk dat de Zwitserse jongen (23) gewoon verder wilde in z'n eigen tempo. Geen probleem dus 's morgens foto's maken, e-mails uitwisselen en weg was hij. Prima gast maar nu gewoon verder zonder hem. Voor we vertrokken hadden we al snel Lau (the man Mandsjourije) gevonden en dat was alweer een tijdje geleden dat we hem gezien hadden. Maar weer eens met hem kletsen. Bleek maar 74 jaar oud te zijn. Geweldig. In zijn land geen auto's, geen wegen, geen tv, etc. Moeilijk voor te stellen. July wilde in de eerste stop -een heel mooi klooster- blijven maar besloot toch nog de 20 km vol te maken. Richard is opgeknapt. July gaat beter en last but not least ik heb de 30 km nu ook verwerkt. Nu zitten we in een hele mooie gite zo'n 15 km voor Cahors.
De "patron" is een echte gastheer en hij kookt geweldig. Vergeleken met gisteren is het een wereld van verschil.
Repas de le Peche.
-Potage des legumes
-Casserole avec du canards, saucisses et saussisone.
-Salade
-Crême caramel (flan)
-En een goede rode wijn

Ondertussen zijn de laatste plaatsen in de gite alweer opgevuld door bekenden. De afstand is nu mooi in tweeën geknipt. En ........ het lijkt er inderdaad op dat het vlakker wordt.