Lekker gewonnen - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Lekker gewonnen - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Lekker gewonnen

Blijf op de hoogte en volg Wil

14 Juni 2014 | Spanje, Belorado

Als je zo na een dag als vandaag al vroeg in de middag door de stad slentert zie je aan de manier van lopen wie de pelgrims zijn.
Ze trekken met een been of lopen krom. Vaak hebben ze blote voeten vol met pleisters en bandages.
Verder hoor je dat vooral de jonge Amerikanen grootverbruikers zijn van ibuprofen. Ik hoorde van eentje die 's morgens 800 mg neemt.
Eigenlijk kostelijk om te zien. Ik hoor daar ook bij want lopen gaat goed maar opstaan geeft kleine problemen.
Een lichte irritatie ( vermoeidheid ) van de gluteus maximus. Maar het iboprofennetje voor de knie helpt ook om aan de gang te komen.
Vandaag wel weer wat vroeger vertrokken dan gisteren. Lag ook al op tijd te pitten want na de eerste helft gezien te hebben moest ik naar het klooster en kon ik met moeite op internet de wedstrijd volgen.
Ik heb een live blog gevolgd en kon telkens m'n ogen niet geloven.
Enkele nonnen patrouilleerden door het gebouw om te kijken of iedereen sliep.
Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid roept dat wel op. Voorlopig ben ik dan ook helemaal klaar met die verrekte nonnen.
Vanmorgen heb ik de samenvatting gezien en wat interviews bekeken.
Geweldig ! Maar we hebben zoals Louis dat zo netjes zei nog niets.
Toch vandaag weer een lichte en mooie etappe. Naar de snelweg kijk ik gewoon niet en dan is het goed.
Ik heb vandaag dus goed gekeken naar welke alberge ik ga. Heb een privé alberge gevonden voor 6 euro en hier is het rustig en goed en word je als klant behandeld.
Dus nooit te oud !

  • 14 Juni 2014 - 23:13

    Ynez:

    En hoeveel mgrammetjes neem jij voor je knie? Het gaat, op de nonnen na, voorspoedig begrijp uit je laatste berichten. Korte afstanden, mooi weer, goed en goedkoop slaapadres,mwatwil je nog meer. En de kilometers nog te gaan beginnen ook al aardig te slinken. Beetje doorlopen dan ben je nog net op tijd terug voor ons huwelijksjubileum...

  • 15 Juni 2014 - 16:50

    Ineke:

    Eindelijk ga jij die nonnen dus ook ook kennen!
    Maar rustig aan beetje doortrainen met die gluteus maximus, dat wordt een heel mooi strak kontje!


  • 15 Juni 2014 - 18:13

    Wilma:

    De huisarts noemt jouw dosis van 200 een homeopatische dosis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 60802

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: