Zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Zubiri

Blijf op de hoogte en volg Wil

06 Juni 2014 | Spanje, Zubiri

Voelde gisterenavond al dat de zware tocht toch eel zeer deed aan vooral de beentjes.
Lag rond half tien op bed in de luxe nieuwe herberg van het klooster. Superlux met nederlandse begeleiding.
Om 10.00 uur ging het licht en was het gelijk stil op enkele flinke snurkers na.
Geslapen tot 6.00 uur waarna het licht aanging. Net kostschool.Om 7.00 uur weg.
De eerste meters deden zeer. De gevoelige , zwaar belastte beenspiertjes waren stijf.
Toen na een half uur het eerste dorpje verscheen en er even tijd was voor een bakkie koffie met een broodje was de pijn weg en kon ik probleemloos m'n geplande 22 km uitlopen.Na een tweede korte rustpauze was ik om 13.30 in Zubiri.
Het is wel even wennen al dat Spaans.
De voertaal onder het lopen is Engels. Veel Amerikanen, Ieren en Engelsen.
Ook meer Duitsers en Aziaten en een enkele Nederlander.
Wat verder opvalt is dat het hier echt goedkoper is dan in Frankrijk.
Het is ook heerlijk dat jr hier weer gewoon kunt lopen. Soms lijkt het wel een autobahn voor wandelaaars.
Morgen naar Pamplona.Weer 22 km .