De draad weer opgepakt - Reisverslag uit Ambert, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu De draad weer opgepakt - Reisverslag uit Ambert, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

De draad weer opgepakt

Blijf op de hoogte en volg Wil

28 April 2014 | Frankrijk, Ambert

Na een abrupte wijziging van mijn geplande route ben ik vanmorgen ondanks de slechte weersvoorspellingen maar gewoon op tijd vertrokken.
Na de familie bedankt te hebben voor hun gastvrijheid ben ik na de koffie vertrokken voor een op zich mooie etappe. Licht glooiend landschap met kleine mooie dorpjes. In het dorpje Job ook nog lekker en gezellig koffie gedronken. Dat is wel een opkikker. Gewoon open en een gezellig praatje.
Lekker doorgestapt en was snel in Ambert. Grote plaats hier. Dus volop keuze om te eten en te slapen. Nou nee hoor. Vanwege vakantie alles gesloten. Toch iets gevonden en nu goed gaan plannen voor de aankomende dagen. Het is een alternatieve route maar met weinig faciliteiten. Maak me geen zorgen want ik heb de tent ook nog.
Ben zoals het er nu uit ziet mooi in 14 dagen in le Puy. De ontmoeting met Serge vind ik toch wel bijzonder want ik heb het gratis gebruik van chabane (vlakbij de plek waar ik strandde) al op m'n email staan. Foto volgt! Wat deze dag ook nog wel een beetje triest maakt is het - op zich niet onverwachts- overlijden van Ome Jan. Altijd een bijzondere oom voor mij geweest.

Ik wil de familie op deze wijze condoleren vooral tante Annie.
Ik ben in gedachte wel bij jullie. Sterkte allemaal.

  • 29 April 2014 - 00:48

    Sybe:

    Zo Willem, goed op weg zie ik, leuk om dit allemaal te volgen in dat grootte Frankrijk.
    Ik begrijp nu nog niet echt op de route dus nogal wat zoek werk.
    Loop ze en een mooie tocht, ik vertrekt 12 mei naar Lands End fietsend.
    Goeie groet, Sybe

  • 29 April 2014 - 09:01

    Wil Gabriels:

    Hoi Sybe
    Zoeken is leuk. Nu maar hopen dat je het vindt.
    Goede fietsreis .
    Groeten Wil

  • 30 April 2014 - 09:32

    Brenda Portier:

    Lieve Wil,
    Een avontuur vol ups en downs. Wat een belevenis en wat ben je op jezelf aangewezen.
    Dat je iemand verliest in de familie is triest, zeker als je op zo'n afstand bent. Maar ze weten dat je gedachten bij hun zijn.
    Veel succes verder met je reis!
    Groetjes,
    Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 60742

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: