De draad weer opgepakt - Reisverslag uit Ambert, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu De draad weer opgepakt - Reisverslag uit Ambert, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

De draad weer opgepakt

Blijf op de hoogte en volg Wil

28 April 2014 | Frankrijk, Ambert

Na een abrupte wijziging van mijn geplande route ben ik vanmorgen ondanks de slechte weersvoorspellingen maar gewoon op tijd vertrokken.
Na de familie bedankt te hebben voor hun gastvrijheid ben ik na de koffie vertrokken voor een op zich mooie etappe. Licht glooiend landschap met kleine mooie dorpjes. In het dorpje Job ook nog lekker en gezellig koffie gedronken. Dat is wel een opkikker. Gewoon open en een gezellig praatje.
Lekker doorgestapt en was snel in Ambert. Grote plaats hier. Dus volop keuze om te eten en te slapen. Nou nee hoor. Vanwege vakantie alles gesloten. Toch iets gevonden en nu goed gaan plannen voor de aankomende dagen. Het is een alternatieve route maar met weinig faciliteiten. Maak me geen zorgen want ik heb de tent ook nog.
Ben zoals het er nu uit ziet mooi in 14 dagen in le Puy. De ontmoeting met Serge vind ik toch wel bijzonder want ik heb het gratis gebruik van chabane (vlakbij de plek waar ik strandde) al op m'n email staan. Foto volgt! Wat deze dag ook nog wel een beetje triest maakt is het - op zich niet onverwachts- overlijden van Ome Jan. Altijd een bijzondere oom voor mij geweest.

Ik wil de familie op deze wijze condoleren vooral tante Annie.
Ik ben in gedachte wel bij jullie. Sterkte allemaal.

• 29 April 2014 - 00:48

Sybe:

Zo Willem, goed op weg zie ik, leuk om dit allemaal te volgen in dat grootte Frankrijk.
    Ik begrijp nu nog niet echt op de route dus nogal wat zoek werk.
    Loop ze en een mooie tocht, ik vertrekt 12 mei naar Lands End fietsend.
    Goeie groet, Sybe

• 29 April 2014 - 09:01

Wil Gabriels:

Hoi Sybe
    Zoeken is leuk. Nu maar hopen dat je het vindt.
    Goede fietsreis .
    Groeten Wil

• 30 April 2014 - 09:32

Brenda Portier:

Lieve Wil,
    Een avontuur vol ups en downs. Wat een belevenis en wat ben je op jezelf aangewezen.
    Dat je iemand verliest in de familie is triest, zeker als je op zo'n afstand bent. Maar ze weten dat je gedachten bij hun zijn.
    Veel succes verder met je reis!
    Groetjes,
    Brenda