Corbigny - Reisverslag uit Corbigny, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Corbigny - Reisverslag uit Corbigny, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Corbigny

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

11 April 2013 | Frankrijk, Corbigny

Vandaag was een dag om nooit te vergeten. Ik word steeds trotser op mijn lopen.Heb ruim 30 km overbrugd en daarbij nog eens 3 km of meer en plus.(per ongeluk). Begin was lastig door toch nog al wat hoogteverschillen maar de kilometers tikte netjes weg.Was om 8.00 uur eigenlijk al klaar om te vertrekken maar het regende stevig.Zelfs even overwogen om m'n rustdag te pakken maar nu de meteo het vandaag wel goed had besloot ik toch maar te vertrekken want tot zaterdag is regen voorspeld.Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik nat word.Bij vertrek was de poncho niet nodig maar na een 10 km toch maar aangedaan. Toen begon het pas echt te regenen. Om 13.00 canal de nieverais bereikt en mooi over jaagpad naar Corbigny. Tot in Corbigny heeft het gestaag soms minder soms meer geregend. Op een gegeven moment liep het kanaal over. Het jaagpad stond blank. Rechts canal, voor me jaagpad blank en links een meter lager een sterk stromend beekje en een meter of 10 verder een snelstromende Yonne.Allemaal water Maar eenmaal in de stad ging het pas echt regenen. Ik heb het zelden, zo veel, zo hard en zo lang zien regenen En ik maar vragen waar de vvv was maar niemand was bekend hier.Eerst stuurde ze me naar de abdij,toen naar maison de pays. Abdij vond ik te ver weg. Het maison had alle info op papier maar deden niets Uiteindelijk stond ik te dubben pak ik een hotel of zoek ik verder. Maar toen deed een jonge vrouw haar deur open terwijl ik in een portiek stond en vroeg of ik koffie wilde en of ze me kon helpen. Na lekkere warme koffie en enkele telefoontjes waar de pastoor en de burgemeester aan te pas kwam ben ik nu onderdak bij een mevrouw die wel eens meer mensen opvangt. Mooi onderdak om op te drogen en ik mag ook mee eten en dat vind ik leuk. Eerste stap om de Morvan te omzeilen gelukt. Nu vanavond het plannetje wat ik had verder uitwerken. Ondanks regen goed gelopen in een heel mooi (nat) landschap. Maar het was de dag van Regen, rEgen, reGen, regEn, regeN en nog eens regen! En om 20.25 uur Ja je raadt het het regent nog steeds!

  • 12 April 2013 - 08:56

    Jan5:

    dag Willem
    nog even en je kunt aan je dak beginnen. Je hebt verdorie een heel eind getippeld. Ik ben ooit van st R. naar huis gefietst, weliswaar onder beztere weersomstandigheden, ook door Corbigny gekomen. k vond dat toen een van de mooiere Franse plaatsjes. hebben we het over hetzelfde Corbigny. In ieder geval de groeten.

  • 12 April 2013 - 16:15

    Oom Willie:

    Hoi Wil,
    Voor de zoveelste keer wil ik weer reageren.
    Het blijft voor ons een enorme prestatie dat je dit kunt volhouden.
    Het gaat steeds beter zo te lezen.
    30 KM per dag daar zie je niet meer tegenop.
    Nou het weer is bij ons niet veel beter, maar hebben toch wel enkele mooie dagen gehad.
    Ik ben nogal eens een keer met mijn cabrio opstap geweest en dan is 30 KM veel voor hem!!!
    Wil goede reis verder en succes met je dak.
    Groeten van Betsi & Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 60765

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: