Saint-Cyr-les-Colons. - Reisverslag uit Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Saint-Cyr-les-Colons. - Reisverslag uit Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Saint-Cyr-les-Colons.

Blijf op de hoogte en volg Wil

08 April 2013 | Frankrijk, Saint-Cyr-les-Colons

Vanmorgen superfit opgestaan.Heel dat grote huis mooi voor mij alleen. Eerst ontbeten en spulletjes opgeruimd Daarna douchen, aankleden en om 9.00 uur stipt op pad.Het weer zag er dreigend uit en voor ik in Chablis was vielen er al kleine spatjes.In Chablis nog maar eens de vvv uitgebreid bezocht Iets meer informatie maar nog niet wat ik zocht. Ondertussen regende het behoorlijk en was het tijd voor de koffie. Omdat het nog regende ben ik eerst maar wat gaan eten om daarna af re reizen naar een plaatsje met een mooie naam Saint-Cyr-les-Colons. Ook hier niets van winkels en wat er is is vandaag gesloten.Eerst hier dus wat inkopen gedaan om daarna door te lopen Weer of geen weer. Plaats nu vandaag toch vast dit verslag want de winkel gaat zo pas op
en en dan heb ik gern wifi meer.Morgen vul ik het verslag aan Ben om 15.00 uur vertrokken omdat er toch een bakker open was en de rest had ik nog.Het was weer een loei zwaar stuk.Gelukkig enkele druppeltjes en de dreiging om m'n poncho aan te gaan trekken was voldoende voor droog.Zon kilometer voor ik er was stopte een mevtouw met ern suto vlak voor me en vroeg of ik de pelgrim was die naar Saint Cyr onderweg was.Toen ik zei dat ik inderdaad naar op weg was moest ik instsppen want er was niemsnd om me te ontvangen.Ik vroeg dus of ze mij aan het zoeken was en dat klopte.Ze reed gewoon de weg terug. Ik heb me toen maar laten ontvoeren. We gingen naar het gemeentehuis waar zij de sleutel van had. Daarna deed ze een deur open en kwam ik een simpel postkantoortje binnen. Ze pakte een sleutel en vroeg of ik vast wilde afrekenen. Ik kon ook de kaarten die ik in m'n zak had zitten ook bij haar achter laten. Nu begint iedereen te denken dat jij een van die kaarten krijgt.Nou nee hoor.Die zijn bestemd voor mensen die mij ook aandachtig volgen maar geen internet hebben en dat ben jij dus niet. Om het verhaal af te maken liepen we door het gemeentehuis naar de achterkant en kwamen we op de couloir (Jean wat is dat eigenlijk?) In een complert ingericht huisje Weer met alles erop en eraan.Ook een wasmachine en droogtrommel.Wat zal ik er morgen weer schoon en proper bijlopen. Ik weet dat ik alle kilometers moet lopen maar moet ik nu een strafronde lopen? Of zijn de tevergeefs gelopen kilometers compensatie genoeg? Wat was er nu aan de hand? Nou ik weet het echt niet Misschien vraag ik het aan de mevrouw die er vandaag niet was. Ik begrijp wel dat het parcours er niet eenvoudiger op wordt en dat het dus afzien wordt.Nou dat zien we morgen wel weer.

  • 08 April 2013 - 23:22

    Willem:

    Weer een paar mooie foto's hoor!

    Het schiet al op zie ik....is de Mont Dardon al in zicht?

  • 09 April 2013 - 13:15

    Oom Willie:

    Wil, het gaat nog steeds goed begrijp ik wel en ook volgens schema.
    Het is maar goed dat je de Franse taal goed beheert, want je moet nog al eens een keer het een en ander regelen.
    Ik heb van de meeste plaatsen waar jij komt nog nooit gehoord, maar ja, zo leer ik ook wat.
    Houd je taai en nog eventjes en je bent er.
    Succes en groetjes van Betsie & Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 60755

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: