Vandaag bij de broeders - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Vandaag bij de broeders - Reisverslag uit Méry-sur-Seine, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Vandaag bij de broeders

Blijf op de hoogte en volg Wil

03 April 2013 | Frankrijk, Méry-sur-Seine

Was vanmorgen al om 7.00 uur wakker.Had ook vanaf 21.00 uur geslapen. Even Sezanne bekijken heb ik verslapen Vreselijk fit in het hoofd maar het lijf was wel stijf.Heb toen maar besloten om  rustig op te starten. Kamer opruimen,spullen inpakken,douchen, etc , Om 8.30 nog even ontbeten en dan maar weer gewoon en route. Na enkele kilometers ging de stijfheid een beetje over en kon ik mijn eigen tempo verder.De eerste 20 km was bijna geheel langs een niet meer gebruikte spoorlijn.Dus lekker vlak.Het laatste stuk langs het niet meer te bevaren canal de la haute Seine. Echt Frans Allemaal leuke dingen die niet functioneren.Iets minder zonnig dan gisteren maar aangenaam om te wandelen.Vooral het vlakke. De champagne heeft plaats gemaakt voor graan.Vlakke en hele grote percelen Alles bij elkaar 36 km vlak.Wel moe niet kapot. Slaap vannacht in het parochiehuis van dit stadje.Heb net gegeten bij twee broeders. Gewoon op z'n Frans en goed voor de taal.Alleen zij willen hun Duits en Engels oefenen. Het onderwerp van gesprek was o.a.dat hun president een probleem had.Een socialistische minister die een geheime Zwitserse bankrekening had.Zijn dat in het Nederlands geen salon socialisten? Hier zeggen ze dus " socialiste kaviaar "

• 03 April 2013 - 22:01

Oom Willie:

Wil,
    Je bent niet om bij te houden. Je hebt goede Christelijke onderkomens en tevens goede kosthuizen.
    Gelukkig is het weer daar ook iets beter, dat loopt volgens mij wel fijner.
    Ik kijk altijd trouw naar "Waar Ben Jij.Nu" Je foto's zijn trouwens ook leuk.
    Als je zo doorgaat ben je ruim op tijd voor je dak reparatie.
    Meer weet ik niet te vertellen dus goede reis, goed weer en goed eten en drinken.
    Goede reis!!
    Veel groetjes van Betsie en Willie

• 04 April 2013 - 00:02

Hans Luijk:

Ha Wil,
    Hoe gaat het met de innerlijke rust van de pelgrim?
    ' Stiekum' , ben ik stikjaloers... En ik denk dat ik daarin niet alleen ben.

• 04 April 2013 - 21:15

Gerdien:

Ha die willem,
    het is toch maar goed dat er nog 'restanten' zijn de de rooms katholieke kerk. Nogal eens een keer moet je een beroep op hen doen. Je verhaal van de 40 zusters was erg vermakelijk. Gelukkig weet je hoe het is om tussen de 'zusters' te zitten. Ik volg je regelmatig en hoop je volgende week te zien.
    groeten sgerdien en hank

• 04 April 2013 - 21:51

Cor Blom:

Wil,
    Ik vind het ongelofelijk dat je het zo goed volhoudt.misschien dat al die geestelijken die jij ontmoet je toch dadelijk tot de conclusie komt dat geloven ook goed is voor de mens en dat je als een milder mens terugkomt.veel plezier onderweg en stuur wat warmte naar Nederland.