Moussy - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu Moussy - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Wil Gabriels - WaarBenJij.nu

Moussy

Blijf op de hoogte en volg Wil

31 Maart 2013 | Frankrijk, Moussy

Ik had natuurlijk gisterenavond de keuze uit verschillende dorpjes maar omdat het Pasen is heb ik iets speciaals uitgekozen.Het vertrekken zonder dat je weet dat je terecht kunt vind ik ook niet zo sprankelend.En die Fransen zijn met die feestdagen echte familiemensen. Ik loop ook beter als ik weet dat het bedje wacht.Vooral de naam "Moussy"was voor mij verrassend.Insiders zullen vast weten waarom.Verder ligt het op een mooie afstand Nu ik net gedoucht heb en zo meteen iets kan eten gaf mijn kilometerteller ruim 33 aan. Ik heb twee keer enkele kilometers laten liggen. Na een lastige keuze koos ik weer verkeerd maar een tegemoet komende auto stopte en de mevrouw zei dat ik verkeerd liep want pelgrims hadden een halve kilometer links het bos in gemoeten.En verder zei ze dat ze het weten kon want ik had gisteren naar haar gebeld om te slapen.Al bij al geen slaapplaats maar wel goed gelopen. De kern van vandaag was Epernay. De marne oversteken.Van grote hoogte (je moet daar eerst komen) dan een afdaling tussen de wijngaarden naar beneden van ongeveer een uur en dan een uurtje vlak en dan? Ja je raadt het al.Stevig omhoog en de ouwe was al een beetje moe. Terwijl ik allemaal paashazen op de tafel zag.Jammer maar je kan niet alles hebben. Maar voor iedereen nog een Joyeuse Pâques

  • 31 Maart 2013 - 19:58

    Oom Willie:

    Pelgrim,
    Ja je moet er wat voor doen maar je moet maar denken de "goede week" is achter de rug maar jou waren zware weken. Je zit zo goed in je ritme dat het niet meer fout zal gaan.
    Heel veel succes en we kijken uit naar je volgend verslag.
    Betsie en Willie

  • 31 Maart 2013 - 20:25

    Cor Blom:

    Ik sta nog altijd verbaast hoe gemakkelijk je 30 kilometer loopt en daarna op je gemak kunt eten. Mogelijkerwijs treedt er gewenning op.laat je je paaseieren goed smaken veel plezier verder onderweg .groet cor

  • 01 April 2013 - 12:57

    Betty:

    Hallo Willem
    Heb je nogeen eitje kunnen tikken vanochtend?Een mooie dag en een fijnewandeling gewenst.
    Groetjes van antoon en betty

  • 01 April 2013 - 13:48

    Jan5:

    Moussy, Moussy? Waar ken ik dat van?
    jan5

  • 09 April 2013 - 17:06

    Martin Van Den Burg:

    Hoi Wil

    Jij bent al een fink stuk op weg en ik lees met veel plezier al jou reisversagen. Ga zo door ik heb hier gruwelijk veel respect voor.

    Suc6 en hou je taai: Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Ga tot half maart de voorbereiding vastleggen voor de tocht naar Santiago. Daarna vertrek ik echt!

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 60762

Voorgaande reizen:

06 September 2016 - 11 Oktober 2016

Via de la Plata

26 Maart 2015 - 27 April 2015

Het laatste stuk

16 April 2014 - 01 Juli 2014

Weer op pad

15 April 2013 - 12 November 2013

Tussenreis

04 Maart 2013 - 15 April 2013

Op naar Ste.Radegonde

01 Januari 2012 - 01 Maart 2013

Mijn voorbereiding naar Santiago di Compostella

Landen bezocht: